keskiviikko 27. elokuuta 2014

Keskiviikko

Äidinkielessä harjoiteltiin eläytyvää lukemista, tarkistettiin läksyt sekä kirjoitettiin käsialakirjoitusta. Harjoiteltiin uutena kirjaimena u-kirjain.
Äidinkielen läksyissä opeteltiin uusia lyhennemerkintöjä. Lyhenne EL läksymerkinnän yhteydessä tarkoittaa sitä lapsi harjoittelee eläytyvää lukemista, YL tarkoittaa ymmärtävää lukemista ja NL nopeaa lukemista. YL merkinnällä varustettu läksy on sellainen että luettuaan läksyn lapsi pysähtyy miettimään että mitä tarinassa oikeastaan kerrottiin. Jos mitään ei jäänyt mieleen niin silloin täytyy lukea läksy uudelleen. Joku lapsi ymmärtää tarinan sisällön kertalukemisella, joku toinen voi joutua lukemaan useamman kerran. NL eli nopean lukemisen läksy vaatii kaikilta lukijoilta useamman lukukerran. EL -lukuläksyt ovat usein lyhyitä vuoropuheluita joissa lapsi saa "revitellä" niin paljon kuin haluaa eläytymisen keinoin. Harjoittelu tapahtuu ääneen lukemalla.
Kuvistunnilla laitettiin ensin vihkoihin open tilaamia muovikansia. Sitten tehtiin vesiväreillä märkää märälle tekniikalla värikäs paperi ja ihailtiin miten värit sekoittuivat. 
Uskonnossa tutustuttiin virsikirjaan.
Käsitöissä tehtiin kirjanmerkkejä loppuun ja lisätehtävänä tehtiin pikapalloja eli löllöpalloja.

Läksyksi tuli äidinkielestä lukemista s. 15 EL
Teatterikirjasta käsialakirjoitusta U-aukeamalta 3 riviä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti